History

Dit is een pagina met de history van het Challenger team.

Vanaf de eerste auto in de carpulling tot aan nu.

Het begon allemaal in 1991,de eerste auto was een Ford Granada met een 2,3 v6 motor.De allereerste wedstrijd was in Smitshoek op het parkeer terrein van de plaatselijke voetbalvereniging en hier werd de eerste plaats behaald.En dat bleek geen beginners geluk .want op het einde van het seizoen werd ook de seizoensbeker voor de standdaardklasse tot 1500kg in ontvangst genomen

Na twee jaar in de standaardklasse te hebben gereden werd de overstap gemaakt naar de lichte specialklasse tot 1350 kg.Er werd een eigen frame gebouwt en als boddy kwam er een gele “lelijke”eend overheen.Als krachtbron viel de keuzen op 2 V6 motoren van Ford.

Na 1 jaar met de 2XV6 werd er gezocht naar meer PK’s en werden de 2 V6’s vervangen door twee Ford V8 motoren.

In de carpulling ging het niveau van de auto’s en daarmee ook de Pk’s steeds verder omhoog. Dus om de concurrentie bij te blijven werd na twee jaar over gestapt op 1 Ford V8 met een methanolinjectie.

We zijn intussen beland in het jaar 2000,in dit jaar gaan we een nieuwe uitdaging aan,de V8 wordt vervangen door de eerste V12 motor.Ook kregen we ons eigen vervoer een Hanomag,waar we na heel veel lassen en plamuren en een nieuwe opbouw mee naar de wedstrijden gingen.

Drie jaar hebben we nog met de V12 bij stichting Full Pull gereden in de zware specialklasse tot 2000 kg.Maar we zochten naar meer uitdaging voor onze V12 PK’s en hebben daarom in 2004 de overstap gemaakt naar wat in onze beleving de”grote”NTTO organisatie was en daarvoor bouwde we onze eerste minipuller.Hiervoor werd er ook een nieuwe vrachtwagen aangeschaft met een gesloten bak.